Základní pilotní výcvik ULL
Chcete si splnit sen a stát se pilotem? Toužíte se naučit něco nového, výjimečného, odreagovat se, vznést se nad problémy všedních dní? Učit se přitom systematičnosti, hodnocení situací a dalším dovednostem, které se hodí i pro normální život? Terapie létáním je tu pro Vás. BUĎTE PILOTEM! Získejte s námi pilotní průkaz.
Zasvětíme vás do všech tajů a krás létání. Vysvětlíme vám a prakticky předvedeme, jak se na lety připravujeme, na co si dát pozor a jak si let bezpečně užít. Naši zkušení instruktoři, většinou bývalí profesionální piloti a vojenští letci, vás provedou všemi krásnými zákoutími pilotního řemesla a ukáží vám svět z jiné, letecké, perspektivy. Společně s létáním se stanete součástí party lidí, kteří se, vedle profesionálního přístupu k létání, dokáží skvěle bavit a hrát si.
Základní informace o celém procesu pilotního výcviku jsou uvedeny níže, ale daleko více informací získáte při osobním setkání. Proto neváhejte a kontaktujte nás.
Pokračovací pilotní výcvik ULL
Po absolvování základního výcviku je možno pokračovat v dalším zdokonalování pod vedením našich zkušených instruktorů.
- Lety na řízené letiště
- Létání ve skupině
- Létání do zahraničí
- Létání v zimě
- Létání v horách
- Vlétnutí do nepříznivých povětrnostních podmínek
- Výcvik na licenci soukromého pilota (PPL)
- Letecká angličtina
Licence pro lehká letadla – LAPL
Pilotní licence pro lehká letadla (LAPL – Light Aircraft Pilot Licence) je vhodná pro piloty starší 17 let s příslušnou zdravotní klasifikací, kteří chtějí létat pro radost jako hobby piloti. Letadlo, které může držitel LAPL pilotovat, je omezeno hmotností 2000 kg s maximálně třemi cestujícími a jedním pilotem.
Minimální doba výcviku je 30 letových hodin. Doba výcviku se může zkrátit v případě, že pilot má již zkušenosti s létáním a to na minimální dobu výcviku 15 hodin na základě vstupního letového testu s instruktorem výcvikové organizace. Tato úleva se vztahuje i na piloty ULL, což výrazně zjednodušuje a zlevňuje výcvik.
A pokud by si chtěl pilot s licencí LAPL rozšířit licenci na PPL, stačí jen dalších 15 hodin výcviku.
Naše DTO se specializuje na dvoufázový výcvik, nejdříve ULL a pak letadla GA pro LAPL výcvik. Na letadlech ULL se pilot naučí elementární zásady létání, společná pro všechna letadla. Při výcviku LAPL nebo PPL jen doplní znalosti a dovednosti o další oblasti.
Licence soukromého pilota – PPL
Základní kurz pro získání licence soukromého pilota –(Private Pilot Licence – PPL) obsahuje 100 hodin teorie a 45 letových hodin praktického výcviku. Doporučujeme absolvovat PPL výcvik po absolvování výcviku ULL, kdy si pilotní adepti mohou vyzkoušet, zda mají na létání vlohy za podstatně příznivějších finančních podmínek. Navíc se jim část ULL výcviku započítá do výcviku PPL, ve kterém je pak možné se zaměřit na složitější lety, které budou směřovat k získání profesionální licenci. A budete mít k dispozici dva pilotní průkazy – ULL i PPL!
Další výcviky (MEP, IR, CPL)
Ve spolupráci s našimi partnerskými leteckými školami poskytujeme pilotní výcviky MEP, IR a CPL.
Time building
Pro piloty, kteří chtějí po získání licence PPL pokračovat až k získání profesionální licence nabízíme zajímavou příležitost k time buildingu za rozumné ceny na dvoumístném letadle AA-1 Yankee, které je nyní bázováno na letišti Přerov.
Výcvikem tě provedou zkušení instruktoři
Létat můžeš už od 15 let
Výcvik lze zvládnout už za 2 měsíce
Staneš se součástí skvělé letecké party
PRO ZAČÁTEČNÍKY
Základní informace o procesu pilotního výcviku
Než začne pilotní výcvik
Úvodní diskuse s novým pilotem
S každým novým pilotem diskutujeme jeho očekávání. Probíráme, co jej čeká během teoretické přípravy, při praktickém výcviku a co si od získání pilotního průkazu slibuje. Někdo chce jen tak poletovat, jiný chce poznávat Česko či naopak létat do zahraničí. Poradíme, na co se soustředit, co všechno je třeba umět a naučíme Vás vše potřebné.
Zdravotní prohlídka
Úspěšné absolvování zdravotní prohlídky je první podmínkou pro zahájení praktického pilotního výcviku. Je dobré projít zdravotní prohlídkou před zahájením teorie. Každý pilot musí projít zdravotní prohlídkou u certifikovaného lékaře. Seznam lékařů najdete zde. Doporučujeme leteckého lékaře MUDr. Davida Melechovského. Na jeho webu www.leteckylekar.cz najdete všechny informace včetně rezervačního formuláře.
Členství v LAA a ve svazu UL
Našim pilotům doporučujeme stát se členem Letecké amatérské asociace (LAA) a Svazu ultralehkých letadel (UL), jenž je jednou ze sekcí asociace. Člen LAA dostává časopis Pilot, kde je spousta užitečných informací a členové Svazu dostávají jednou ročně aktuální Databázi letišť a leteckou mapu ČR a SR, které potřebujeme pro naše létání. Podrobnosti na laacr.cz.
Průběh výcviku na ultralehkých a sportovních letadlech
Kompletní popis průběhu výcviku je uveden v přepise LAA UL 3, ve kterém jsou detailní informace o postupu výcviku, o obsahu jednotlivých výcvikových letů a metodika hodnocení.
Teorie
Před samotným pilotním výcvikem je potřeba vědět něco o teorii létání. Budoucí piloti nejdříve absolvují teorii nezbytnou pro zahájení praktického výcviku. Další teorii společně vstřebáme postupně, jak budeme postupovat ve výcviku. Všichni budoucí i stávající piloti mají přístup k našim přednáškám z letecké teorie, které jsou sdíleny na Google disku. Teorie zahrnuje předměty:
- Aerodynamika a mechanika letu (6 hodin před zahájením praktického výcviku, 8 hodin celkem)
- Stavba a konstrukce ULL ( 2 hodin před zahájením praktického výcviku, 8 hodin celkem)
- Letecké předpisy, Postupy ULL ( 6 hodin před zahájením praktického výcviku, 8 hodin celkem)
- Letecká navigace ( 2 hodin před zahájením praktického výcviku, 6 hodin celkem)
- Letecká meteorologie ( 2 hodin před zahájením praktického výcviku, 6 hodin celkem)
- Motory, vrtule, přístroje ( 2 hodin před zahájením praktického výcviku, 6 hodin celkem)
- Spojovací předpis ( 1 hodin před zahájením praktického výcviku, 3 hodiny celkem)
Celkový rozsah výuky před zahájením praktického výcviku – 21 hodin
Celkový rozsah výuky – 45 hodin
Průkaz radiotelefonisty
Abychom mohli používat palubní leteckou radiostanici, potřebujeme oprávnění vydávané Českým telekomunikačním úřadem (ČTU) ve formě průkazu radiotelefonisty. Piloti ULL získají omezený průkaz radiotelefonisty (OFL) po absolvování zkoušky na ČTU. Veškeré informace k získání průkazu jsou na stránkách ČTU.
Praktický výcvik
Základní praktický výcvik se skládá z minimálně 20 letových hodin výcviku. Uvedený počet hodin je minimální. Může se stát, že někdo bude potřebovat více letových hodin na zvládnutí pilotáže. Závisí to na šikovnosti pilota a na tom, jak pravidelně se výcviku zúčastňuje. Pokud je třeba, tak o navýšení výcvikových hodin rozhoduje instruktor a vždy s pilotem rozebere konkrétní situaci.
Závěrečné přezkoušení
Na závěr výcviku musí pilot předvést svoje schopnosti inspektorovi LAA a absolvovat závěrečné přezkoušení. Skládá se z teoretického testu a praktické letové zkoušky. Na vše Vás důkladně připravíme.